โพสต์แนะนำ

สัญลักษณ์ไฟโชว์ที่หน้าปัดรถยนต์

สัญลักษณ์นี้เป็นสัญลักษณ์พื้นฐานของรถยนต์ทุกค่ายที่พึงมี รูปร่างอาจต่างกันนิดหน่อยครับ

Monday, October 5, 2015

ระบบเบรกรถบรรทุก สิบล้อ พร้อม ABS

ผังวงจรระบบเบรกรถบรรทุกวงจรนี้ เป็นระบบลมล้วน จึงไม่มีหม้อลมเบรกแบบที่่ใช้ลมดันลูกสูบ แล้วให้ลูกสูบมาช่วยดันน้ำมันเบรกอีกต่อไป
ไม่ต้องใช้น้ำมันเบรก ไม่ต้องใช้กระบอกเบรก เพราะใช้ลูกเบี้ยว (ตัว S) ถ่างผ้าเบรกแทน
มีระบบเซ็นเซอร์คอยตรวจจับ สภาวะการหมุนของล้อ ส่งข้อมูลให้กับ ซีพียู ของระบบ ABS
ใช้ถังลม 3 ใบ โดยใบแรก ทำหน้าที่เป็นถึงพักเพื่อแยกลดการปนของน้ำที่ปะปนมากับลม
ส่วนถังลมอีก 2 ใบ แยกเก็บลมสำหรับใช้กับระบบเบรกล้อคู่หน้า และระบบเบรกล้อคู่หลัง

    ซึ่งระบบเบรกรถบรรทุกนี้คือระบบฟูลแอร์เบรก ที่เสริมอุปกรณ์ วงจรเซ็นเซอร์เอบีเอส และกล่องคอมพิวเตอร์ควบคุมระบบเบรก Credit : HALDEX MIDLAND CORPORATION


1. COMPRESSOR
@ PUMPS BEYOND “CUT-OUT”
- Check gauge.
- Check governor.
- Be certain it pressurizes unloader port when above “cut-out.”
- Check unloader/plungers. Lube, kit or change head.
@ WON’T PUMP AIR
- Check gauge.
- Check compressor drive.
- Check inlet valves and plungers.
If stuck, leak will be evident at intake when unloaded. Install unloader kit, head kit or head assembly.
@ SLOW PRESSURE BUILD-UP
- Check gauge.
- Check compressor drive.
- Check intake for restriction.
- Check discharge line for restriction.
- Check unloader function. Lube or kit.
- Check inlet and exhaust valves.
Leak will be evident at intake when unloaded.
Kit or exchange head.
@ PUMPS EXCESSIVE OIL
- Check oil return for restriction, kink or loop.
- Check for gasket sealant obstructing drain.
- Check for undersize return line (1/2” minimum).
- Check for fitting restricting drain.
- Check for intake vacuum (20” water maximum).
- Check for excessive engine crankcase pressure (poor engine ventilation).
- Check compressor ring wear. Exchange for service unit.
2. WET TANK
@ EXCESS OIL ACCUMULA
See PUMPS EXCESSIVE OIL (above).
@ EXCESS WATER ACCUMULA
Drain daily. Install automatic drain on wet tank.
@ DAMAGED WET TANK
Replace.





































































คำค้นหา
http://www.suspensionspecialists.com/techinfo.html

No comments:

Post a Comment